Eerste steen leggen

Feestelijke eerste steenlegging bij woonzorgcomplex Buitenhof Hardinxveld-Giessendam.

Zaterdag 6 mei was een bijzondere dag voor het woonzorgcomplex van Stichting Buitenhof aan Buitendams 326. De eerste stenen werden door de toekomstige bewoners op feestelijke wijze gelegd.
Nadat op 14 maart j.l. de eerste paal werd geslagen door burgemeester Heijkoop was het nu de beurt aan de eerste bewonersgroep. Zij mochten ieder hun eerste steen leggen.
Het was een zonovergoten dag en alle toekomstige bewoners waren aanwezig met hun ouders en verzorgers. Ook broers, zussen opa’s oma’s waren aanwezig.
Voorzitter Kees van Houwelingen heette iedereen welkom en hield een korte toespraak, waarna Henk Leeman kort vertelde hoe het metselen verder zou gaan. Iedere bewoner mocht zelf met een metseltruffel cement pakken en een steen metselen. Iedereen deed dit op een voortreffelijke manier en was trots op het resultaat.
Ze kregen allemaal een medaille als herinnering en ook een steen mee naar huis. Die steen moeten ze goed bewaren omdat die in de toekomst misschien nog wel van pas komt gaf Henk leenman aan.
Toen was het hoog tijd voor een lekker frietje met iets lekkers erbij en kon men gezellig kletsen en was er een mogelijkheid om het wooncomplex alvast van binnen te bekijken.
Het was een mooie dag waar met veel dankbaarheid op teruggekeken kan worden.

Wilt u de foto's bekijken, klik dan hier!

Een reactie plaatsen